DRUGI PIŠU: Ukidaju se putnički vozovi u Timočkoj krajini?

Timočka krajina bi od 1. januara 2016. godine trebala da ostane bez železničkog putničkog saobračaja, piše današnji “Timok”.

Pruga-Timockog-regionaPruga Timočkog regiona

Iako od zvaničnika niko nije hteo ovo da potvrdi, uz obrazloženje da su dobili naredbu iz centrale da ne smeju da komuniciraju sa medijima, već skoro svi zaposleni u “Srbija-vozu” su sasvim sigurni da je izvesno da će do kraja godine odložiti svoju železničku opremu.

Ujdurma je nastala minulog vikenda zbog šematskog prikaza obaveze javnog prevoza za 2016. godinu, a koji je objavljen na sajtu sindikata izvršnih službi. Prema toj mapi putnički železnički saobraćaj više ne postoji u Timočkoj krajini, a na udaru su i Kosovo, lučanska i banatska oblast.

Zaposlenih na železničkim poslovima u Zaječaru ima oko 800, i to je svega 40% od ukupnog broja zaposlenih pre dvadesetak godina kada je ih je bilo oko 3000. Gašenjem putničkog saobraćaja, bez posla bi moglo da ostane oko 500 radnika, a ovaj čin bi doveo do toga da se više nikada ne pokrenu putnički vozovi u ovom kraju.

Iako železnički saobraćaj nije najomiljeniji izbor među putnicima, železnica u Timočkoj krajini, nije ni manje, ni više produktivnija od ostalih u Srbiji, te čudi ovakav izbor onih koji su se drznuli na ovaj rez, piše list “Timok”.

Zaječarci su, uglavnom, ogorčeni ovakvom odlukom koju smatraju velikim poniženjem i za Zaječar, i za celu Timočku krajinu koja ima dugu železničku tradiciju u Srbiji.

Davne 1890. godine Narodna skupština Srbije odobrila je sredstva za trasiranje pruge, kao dela buduće Jadranske ili Transbalkanske železnice. Plan se zasnivao na zajedničkom projektu Rusije i Srbije o izgradnji železnice koja bi preko Rumunije povezivala dve zemlje i otvorila vezu Crno more-Jadransko more (preko Kosova). Trasa pruge je ubrzo završena, ali se čekalo na izgradnju jer nisu dobijeni povoljni krediti.

K20

Na vest da Turska planira da gradi prugu Priština-Skadar, kao svoj deo Transbalkanske železnice, Vlada Srbije je odlučila da što pre izgradi planiranu „Timočku železnicu“ – Prahovo-Niš-Kuršumlija i veže za turski deo prema Jadraskom moru.

Izgradnja deonice od Prahova počela je 1907. god i do 1912. god spojena do Vražogrnca.

Pruga Prahovo-Zaječar puštena je u javni saobraćaj 14. juna 1914. god, a pruga od Zaječara do Knjaževca predata je u saobraćaj 28. januara 1915. godine.

Izuzetno težak teren, a zatim i rat 1914-1918 godine usporili su završetak cele trase do Niša. Tako da je tek 15. decembra cela pruga Niš-Prahovo pristanište puštena u saobraćaj.

                                                                                                                   izvor: Radio Magnum

 

Advertisements

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: