DRUGI PIŠU: Novi lider srpskog turizma

Nakon nagrade Turističkoj organizaciji opštine Knjaževac i opštini Knjaževac na Međunarodnom biznis forumu SEET 2015 u Beogradu, (BRAND LEADER AWARD 2015) za najofanzivniji savremeni turistički razvoj u Srbiji i Jugoistočnoj Evropi, evidentno je da je ova opština postala republički lider u turizmu i njegovoj promociji.

foto: Saša Milutinović - Letećifoto: Saša Milutinović – Leteći

Ovo je u minulih godinu dana treće značajno priznanje koje je otišlo u Knjaževac. Prošle godine bili su pobednici EDEN konkursa u Srbiji i poneli titulu izuzetna destinacija Evrope, a nedavno su dobili i “Turistički cvet”, najveće priznanje koje se u Srbiji može dobiti kao nagrada za doprinos u razvoju turizma. Inače, u poslednjih 10 godina ovde se broj dolazaka turista povećao 3,5 puta, kaže statistika.

Dve izuzetne najvrednije nagrade u Srbiji, za nešto manje od godinu dana, valjda dovoljno govore same po sebi i pozivaju turiste da dođu i dožive Knjaževac, kaže za “Danas” direktor Turističke organizacije opštine Knjaževac Boban Marković, objašnjavajući da najnovije priznanje, nagrada “Brand Leader Award 2015” za najofanzivniji savremeni turistički razvoj u Srbiji i Jugoistočnoj Evropi svojim opisom u potpunosti oslikava aktivnosti TOOK.

Na svim sajmovima turizma i turističkih publikacija u proteklih par godina, Turistička organizacija opštine Knjaževac, osvajala je brojne nagrade i priznanja. Nagrađivan je i naš štand, i naš promotivni materijal i naš sajt. Tako da smatram, da u životu ništa nije slučajno i da su ove nagrade plod, pre svega jednog timskog rada nas iz turističke organizacije, a ima nas svega četvoro. Radimo u dve smene, od 8 do 20 časova, i mi smo i info-centar i suvenirnica i sami ažuriramo svoj sajt i organizujemo petnaestak manifestacija tokom godine i svakog četvrtka tokom zime izvodimo decu knjaževačkih osnovnih i srednjih škola na skijanje na Staroj planini – potpuno besplatno, kazao nam je direktor Marković, koji ne krije da dobijena priznanja gode i imponuju, ali i obavezuju.

Na nedavnoj dodeli “Turističkog cveta”, priznanja nacionalne turističke organizacije, Marković je izrazio nadu da će dobar glas o jednom timskom radu dopreti do nadležnih organa, do ministarstava, Republike, Vlade, kojima je data na upravljanje Stara planina i da će se nastaviti radovi na Staroj planini.

midzor 10 03 2011 02 - foto DRAGAN BOSNIC

foto: Dragan Bosnić

Neka prethodna vlada je u Staru planinu uložila preko 40 miliona evra u skijašku infrastrukturu, u hotel, u prilazni put. I ta prva faza je u godinama iza nas, kada su oboreni svi rekordi što se tiče posećenosti, pokazala da to ulaganje nije promašena investicija – naprotiv. Treba nastaviti sa daljim ulaganjima, jer kada u rekordnom danu, kada imamo i po 10.000 turista, a imamo svega 1.200 ležajeva, očigledan je nedostatak smeštajnih jedinica, nedostatak vanpansionskih usluga. Nadam se da će ova, ili neka buduća Vlada, nastaviti sa ulaganjem u Staru planinu, jer da ponovim vreme je pokazalo da to nije promašena investicija, smatra Marković.

On podseća i da, bez obzira na to što je Stara planina 1997. godine odlukom opštinske vlasti predata na upravljanje Republici, i što Starom planinom upravljaju tri republička preduzeća, JP “Stara Planina”, JP “Skijališta Srbije” i JP “Srbija Šume”, oni kao deo lokalne samouprave rade vrlo intenzivno i ofanzivno na promociji Stare planine.

U prilog tome govori i organizacija Brdsko-planinskog maratona na Staroj planini na kome je učestvovalo 150 takmičara, deset nacija sa dva kontinenta u cilju promocije Stare planine i njenih turističkih potencijala za aktivan odmor tokom letnjih meseci, atraktivni štampani i video materijali u kojima je zastupljena ponuda opštine Knjaževac i naravno Stara planina.

Aktivnosti TOOK ilustruje podatak da je u 2014. godine godini broj kategorisanih seoskih domaćinstava povećan sa 30 na oko 400 ležajeva, čemu je sigurno doprinelo kontinuirano informisanje seoskih domaćina o novim propisima, šansama i mogućnostima. TOOK je organizovala prezentaciju jedinstvenog rezervacionog sistema namenjenog vlasnicima kuća za odmor, seoskih domaćinstava i ugostitelja. U drugoj polovini prošle godine realizovala je tri projekta vezana za „zeleni turizam“ – održivo korišćenje hidrološkog spomenika prirode Bigar potok u svrhu turističke valorizacije, promocija hidrološkog spomenika prirode Bigar i Sajam zdrave hrane.

                                                                                               J. Bujdić Krečković (DANAS)


Advertisements

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s